Scheepsmotor gedoneerd aan school - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Scheepsmotor gedoneerd aan school

gepubliceerd op vrijdag 31 januari 2020

Het Reddingmuseum voegt regelmatig objecten toe aan haar collectie, maar soms worden er ook objecten afgestoten. Het museum heeft onlangs afscheid genomen van een van haar scheepsmotoren. Deze Caterpillar stamt uit 1963 en is van hetzelfde motortype als in de reddingboot Tjerck Hiddes. Omdat dit een demonstratiemodel is, heeft het museum een school in Harlingen heel blij weten te maken met deze motor. In de les leren ze de motor reviseren, demonteren en opknappen. Op deze manier leveren wij een mooie en leerzame bijdrage aan de kennisontwikkeling van jongeren en blijft een stukje van het verhaal van het reddingwezen behouden.