Kindermuseum

Avontuurlijk museum voor kinderen

Op zee gebeuren de meest spannende dingen. Zeker bij een flinke storm is het uitkijken geblazen! Boten varen op metershoge golven, terwijl de wind om ze heen jaagt. In moeilijke situaties doen de redders hun werk op het water. In het Nationaal Reddingmuseum ga je dat zelf beleven. We hebben veel interactieve spellen en een heuse VR-experience.

Verrassend interactief

Het Nationaal Reddingmuseum geeft je een interactieve beleving. Het leuke is: je krijgt lekker veel vrijheid tijdens je speurtocht door het gebouw. In een reddingboot klimmen, seinen met vlaggen of zelf navigeren. In Den Helder tref je een kidsproof museum met spannende uitdagingen. Hoe snel kun jij een drenkeling redden? Blijf je overeind in de tunnel met windkracht 10? En ben je een meester in knopen leggen? Eén ding is zeker: je zult je beslist niet vervelen.

Museumkids

Kinderen vinden ons reddingmuseum een superleuk uitje in Noord-Holland. In 2018 waren we zelfs het beste museum van Nederland, volgens de Museumkids. Daar zijn we natuurlijk enorm trots op! Ondertussen zijn er alleen maar meer interactieve attracties bij gekomen. Dus: zet gauw koers naar Den Helder.

Audiotour in het museum

Redders op zee zijn stoere helden. Ze gebruiken wonderlijke voorwerpen en hebben heel wat te vertellen! Pak de koptelefoon en ontdek het reddingmuseum met onze (gratis) kinderaudiotour. Laat je verrassen door leuke weetjes, tips en een quiz. Geen saaie rondleiding, maar vooral zelf dingen doen! Heb je de vragen goed beantwoord? Dan verdien je een felbegeerde reddersmedaille.

Buiten op Willemsoord kun je ook op avontuur. Met de speciale kinderaudiotour verken je het hele terrein. Welke schepen kom je onderweg tegen? Hoeveel mensen zijn er met onze boten gered? Laat je fantasie de vrije loop en stel je voor hoe de scheepswerf in Den Helder er vroeger uitzag.

Bekijk
onze
vlogs

Het reddingwezen is boeiend en leuk! Er valt zoveel over te vertellen, dat lukt (bijna) niet in een dagje museum. Daarom kun je thuis meer inspiratie opdoen. In onze Vlogs op Youtube nemen we je mee naar het depot – met wel 4.000 verborgen schatten! Je kunt ook virtueel meevaren op onze reddingboten én je krijgt knutseltips.

Uniek kinderfeestje in Den Helder

Wil je een leuk kinderfeestje organiseren? Het Nationaal Reddingmuseum zorgt voor een onvergetelijke middag. In het kidsproof museum is zoveel te zien en te beleven! Naast onze vaste attracties kun je bijvoorbeeld een vaartocht reserveren door de museumhaven. Of we trekken onze knutselspullen uit de kast. Wie maakt de mooiste verrekijker of wordt kampioen bootje vouwen? Een vrijwilliger begeleidt het kinderfeestje en laat jullie kennismaken met het reddingwerk op zee.