Nieuwe audiotours - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Nieuwe audiotours

gepubliceerd op donderdag 11 maart 2021

Door opgelegde maatregelen ter voorkoming van de verspreiding van het coronavirus heeft het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers bepaalde aanpassingen in het museum gemaakt om onder andere de 1,5 meter afstand te kunnen garanderen aan bezoekers en vrijwilligers. Hiervoor moest een vaste routing in het museum komen. Door deze routing kon de kinderaudiotour niet meer worden gebruikt en was het gebruik van de audiotour voor volwassenen was niet optimaal. Het was dus hoog tijd om te kijken hoe we de audiotours konden vernieuwen.

Dankzij de Samenwerkende Maritieme Fondsen, het Dorus Rijkers Fonds en het Cultureel Kickstartfonds kon het museum nieuwe audiotours laten maken die goed paste bij de nieuwe routing, gecreëerd om bezoekers een veilig en leuk bezoek te garanderen. Naast nieuwe audiotours voor in het museum is er ook een nieuwe audiotour gemaakt voor buiten op Willemsoord.

Willemsoord is een uniek complex, wat vroeger de scheeps- en onderhoudswerf voor de Koninklijke Marine was. Je vindt er vele schepen, restaurants, musea, het toeristeninformatiecentrum, enkele nautische winkels en nog veel meer.Door een audiotour buiten op Willemsoord te introduceren kunnen we bezoekers nu meer vertellen over het prachtige maritiem erfgoed dat hier te vinden is. Bovendien geven we een alternatief product voor mensen die binnenlocaties in deze tijd willen vermijden.

Voor de audiotours buiten op Willemsoord is samenwerking gezocht met Willemsoord bv, de Museumhaven, Stichting Bonaire en Stichting Historie der Kustverlichting.

Meer weten? Zie onze pagina audiotours. Hier vind je ook alle informatie over de audiotour op Willemsoord.