Boek Redders beloond overhandigd - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Boek Redders beloond overhandigd

gepubliceerd op vrijdag 28 augustus 2020

Met trots heeft Hans van der Neut zijn boek 'Redders beloond' overhandigd aan Sylvia van der Most, collectiemedewerkster van het Reddingmuseum. Sylvia heeft de heer van der Neut zoveel mogelijk proberen te voorzien van informatie vanuit het museum voor zijn onderzoek.

Het boek gaat over de mensen achter talloze reddingen en de beloningen voor deze redders. De beschrijving van de redders en hun dappere daden die tot een beloning hebben geleid, zorgen voor een mooie verbeelding waar je in mee wordt genomen als je het boek leest. Het boek 'Redders beloond' is ingedeeld in tien hoofdstukken en bevat tientallen bijlagen en een uitgebreid notenapparaat om de tekst te ondersteunen. De lezer zal merken dat aan de publicatie veel en diepgaand onderzoek is voorafgegaan.

Binnenkort is het boek ook in het Reddingmuseum te koop!