Het Reddingmuseum is weer geopend! - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Het Reddingmuseum is weer geopend!

gepubliceerd op donderdag 28 mei 2020

Op 6 mei kondigde de regering aan dat musea per 1 juni weer open mogen onder bepaalde voorwaarden. Het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers is zeer verheugd en opent vanaf maandag 1 juni om 12.00 uur haar deuren weer voor het publiek. Het museum is ruim 2 maanden dicht geweest door de maatregelen van de regering tegen het coronavirus. Met de opening op 1 juni hopen we weer vele bezoekers te kunnen ontvangen.

Veiligheidsmaatregelen

Het Reddingmuseum doet zijn uiterste best om een veilig en ontspannen bezoek te realiseren voor haar bezoekers. Wij volgen hierbij de richtlijnen van de Rijksoverheid, de Museumvereniging en de adviezen van het RIVM. Dit betekent onder andere dat het museum gaat werken met een vaste looproute en starttijden per bezoeker, ook wel tijdsloten genoemd. Wat dit alles betekent voor jou, als bezoeker, kun je lezen op onze pagina ‘Weer open in Coronatijd’ (link plaatsen naar pagina). Het Reddingmuseum doet zijn uiterste best om een veilig en ontspannen bezoek te realiseren voor haar bezoekers.

Tijdsloten reserveren

Om ervoor te zorgen dat we de anderhalve meter afstand kunnen garanderen voor onze bezoekers, gaan we werken met tijdsloten via online tickets. Je kunt dus geen kaartje aan de balie kopen. Je kunt alleen het museum bezoeken met een online ticket met tijdslot!

Alleen mensen van dezelfde huishouding mogen op dit moment nog gezamenlijk één tijdslot reserveren. Het reserveren van tijdsloten geldt ook voor Museumjaarkaarthouders en mensen met een combikaart of een KNRM-donateurspas. Zij kunnen tijdens het reserveren van een tijdslot aangeven welke pas zij hebben. De combikaart met het Marinemuseum blijft dus geldig. Wel moeten zij hun kaart tonen bij de ticketcontrole. Nieuwe combikaarten zijn in de maand juni niet beschikbaar. Zodra deze kaart weer beschikbaar is, wordt dit op de website van beide musea weergegeven.

Wil je al reserveren? Ga dan naar online tickets (link plaatsen) en reserveer je gewenste tijd!

Ontdek het museum thuis

Voor de thuisblijvers heeft het Reddingmuseum op haar website de mogelijkheid gecreëerd om het museum vanuit de luie stoel te ontdekken met mooie films van reddingboten, leerzame vlogs en knutselactiviteiten voor kinderen die ze thuis kunnen doen. Bekijk ‘Ontdek het museum thuis’ via www.reddingmuseum.nl