Nieuws - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Open Monumentendag bij het Reddingmuseum

Het Reddingmuseum stelt speciaal voor de Open Momentendag een aantal van haar prachtige varende monumenten kosteloos open voor het publiek. Gepassioneerde vrijwilligers vertellen het publiek alles over de geschiedenis van de reddingboten, de technische bouw en de legendar...

Boek 40 jaar Reddingmuseum

Het boek 40 jaar Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers is geschreven ter ere van het 40-jarig bestaan van het museum. Het boek geeft een volledig overzicht van de geschiedenis en daarmee de ontwikkeling van het Reddingmuseum. Het is nu te koop bij het Reddingmuseum.

Gooi de trossen los, we gaan weer varen!

Vanaf 6 juli kunnen we weer varen met onze historische reddingboten! Reddingboot Johan de Witt maakt dagelijks rondvaarten door de binnenhaven van Den Helder.

Luid de scheepsbellen. We gaan weer open!

Luid de scheepsbellen! Mobiliseer de vrijwilligers! Het Reddingmuseum gaat zaterdag 5 juni weer open!