Nieuws - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Nieuw in onze collectie: Waterscooter van Reddingsbrigade Nederland

Reddingsbrigade Nederland schenkt een waterscooter aan het Reddingmuseum. De Reddingsbrigade is een onmisbaar onderdeel van het verhaal van het reddingwezen. Met de toevoeging van de waterscooter aan de collectie kunnen wij dit verhaal nog beter vertellen.

De historische reddingboten zijn vaarklaar

De historische reddingboten van het Reddingmuseum zijn vaarklaar en hebben hun eerste vaartocht gemaakt van dit jaar. Helaas kunnen wij niet varen met passagiers door de maatregelen ter bestrijding van het Coronavirus.

Het Reddingmuseum is weer geopend!

Het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers opent vanaf maandag 1 juni om 12.00 uur haar deuren weer voor het publiek. Met deze heropening hopen we weer vele bezoekers te kunnen ontvangen.

Musea mogen per 1 juni weer open

Het kabinet kondigde onlangs aan dat per 1 juni de musea onder bepaalde voorwaarden weer open mogen. Het Reddingmuseum is nu druk bezig met het uitwerken van een plan en het formuleren van protocollen om aan deze voorwaarden te voldoen.