Veel gestelde vragen

Kan ik ook zonder een online ticket het museum bezoeken?

Nee, je hebt een online ticket nodig om het museum te kunnen bezoeken. Door het kopen van een online ticket reserveer je namelijk meteen een tijdslot naar keuze.

Voor hoeveel personen mag ik maximaal een tijdslot reserveren?

Alleen mensen van dezelfde huishouding kunnen gezamenlijk 1 tijdslot reserveren.

Ik heb al een Museumjaarkaart of KNRM-donateurspas, moet ik dan ook online een ticket kopen?

Het reserveren van tijdsloten geldt ook voor Museumjaarkaarthouders en mensen met een KNRM-donateurspas of combikaart. Je kunt tijdens het reserveren van een tijdslot aangeven welke pas je hebt, zodat je geen kosten betaalt voor het online ticket. Wel moeten je bij aankomst je pas of combikaart én het online ticket tonen aan de baliemedewerkers. Kunt u toch niet naar het museum komen? Neem dan contact op met ons door te bellen naar 0223-618320 of mail info@reddingmuseum.nl. Wij kunnen u tijdslot annuleren of verzetten, zodat het eerste tijdslot weer vrij komt voor andere bezoekers.

Is de combikaart met het Marinemuseum nog geldig?

Als je al een combikaart had gekocht is deze nog steeds geldig. Je kunt bij het reserveren van een tijdslot aangeven dat je een combikaart al in bezit heeft. Dan hoef je geen online ticket meer te betalen. Bij je bezoek aan het museum toon je de combikaart en je online ticket voor het tijdslot.

In de maand juni worden geen nieuwe combikaarten verkocht. Zodra deze weer beschikbaar is wordt dit kenbaar gemaakt op onze website.

Kunnen activiteiten zoals rondleidingen, groepsbezoeken, kinderfeestjes en zakelijke ontvangsten weer geboekt worden?
Nee, momenteel kunnen er geen rondleidingen, groepsbezoeken, kinderfeestjes en zakelijke ontvangsten worden geboekt. Wanneer dit wel weer mogelijk is, zal dit worden vermeld op onze website.

Zijn schoolbezoeken weer mogelijk?

Schoolbezoeken zijn momenteel niet mogelijk. Het Reddingmuseum beschikt wel over een reizende tentoonstelling waardoor je het museum naar school kan halen. De tentoonstelling wordt door onze vrijwilligers afgeleverd. Dit kost tussen de 60 en 90 euro, dit inclusief lesprogramma. Dit is een mooi alternatief voor een schoolbezoek!

Kunnen we een vaartocht boeken?

Reddingboot Johan de Witt vaart niet, omdat we aan boord niet de 1,5 meter kunnen garanderen. De grotere reddingboten van het Reddingmuseum varen tot 1 juli niet, daarna kan er met een beperkt aantal passagiers gevaren worden. Er mogen dan maar 4 gasten aan boord. Neem contact met ons op als je meer informatie wilt over de vaartochten.

Ik ben niet mobiel, kan ik dan ook nog het museum bezoeken?

Ondanks een vaste looproute kunnen minder mobiele mensen ons museum gewoon bezoeken. Hiervoor hebben we een alternatieve route, zodat je met de lift de andere verdiepingen kunnen bereiken. In het museum is voldoende ruimte om een rolstoel te gebruiken. Heb je een rolstoel nodig? Het museum beschikt over een rolstoel die voor je bezoek gereinigd wordt. Neem contact met ons op als je de rolstoel wilt reserveren. Meld je bij aankomst bij de balie met de mededeling dat je minder mobiel bent. Onze vrijwilligers zullen dan de alternatieve route aan je uitleggen. Er is een invalidentoilet.

Kan ik naar de wc in het museum?

Ja, in het museum kunnen bezoekers naar de wc. Deze wordt met grote regelmaat schoongemaakt. Er is ook een invalidetoilet aanwezig.

Kan ik zelf eten en drinken meenemen naar het museum?

Nee, tijdens deze periode kan dit niet. Het koffiezetapparaat in het museum kunnen bezoekers ook niet gebruiken. Op Willemsoord zijn er prachtige plekjes waar je rustig kunnen zitten om je eigen boterham op te eten.

Kan ik de garderobe en lockers gebruiken voor mijn jas en tas?

Nee, er is geen garderobe beschikbaar en de lockers zijn niet in gebruik. Je moet jouw jas en tas meenemen tijdens je bezoek aan het museum.

Zijn alle belevenissen van het museum beschikbaar/open?

Bijna alle belevenissen zijn toegankelijk voor het publiek. Alleen de windtunnel kan niet gebruikt worden in deze periode. Ook de gratis audiotour voor volwassenen en kinderen is gewoon beschikbaar. Deze worden na gebruik grondig gereinigd. Dit geldt voor alle belevenissen in het museum.

In hoeverre beïnvloeden de maatregelen mijn bezoek aan het museum. Wat verandert er nu precies?

  • Bij aankomst dien je je de handen te reinigen met de daarvoor beschikbaar gestelde desinfecterende zeep;
  • Bezoekers volgen een vastgestelde looproute door het museum. Deze route wordt aangegeven met pijlen op de vloer;
  • Alleen de windtunnel is niet in gebruik;
  • De audiotour is gewoon beschikbaar en wordt na gebruik gereinigd;
  • Er zijn momenteel geen vaartochten met reddingboot Johan de Witt;
  • Vaartochten met de museumschepen kunnen vanaf 1 juli met een beperkt aantal passagiers worden geboekt;
  • De hoofdingang is niet meer de uitgang. Bezoekers verlaten het museum via een andere uitgang;
  • Er lopen vrijwilligers rond die met grote regelmaat bepaalden delen van het museum extra schoonmaken;
  • De wc in het museum is toegankelijk voor het publiek, er is ook een invalidetoilet aanwezig;
  • Alleen minder mobiele mensen kunnen gebruik maken van de lift;
  • Jassen en tassen moeten bezoekers zelf meenemen in het museum of achterlaten in hun auto.

Heb je een andere vraag? Mail dan naar info@reddingmuseum of bel vanaf 1 juni naar 0223-618320.