Zorggroep Tellus sponsort Reddingmuseum - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Zorggroep Tellus sponsort Reddingmuseum

gepubliceerd op dinsdag 21 september 2021

Het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers en Zorggroep Tellus tekenden vandaag in het museum een sponsorcontract, waardoor zij een mooie samenwerking aangaan. Door deze nieuwe samenwerking kunnen ouderen van locaties De Lichtboei en De Groene Vecht van Zorggroep Tellus een bezoek brengen aan het Reddingmuseum en zo kennismaken met de historie van het reddingwezen en de Helderse redders van vroeger.

Wilco van der Most, Raad van Bestuur van Tellus, zegt hierover: ‘Het Reddingmuseum is een prachtig museum met Helderse geschiedenis en heeft veel herkenbaar erfgoed dat onze ouderen nog kennen van vroeger. Wij zijn ontzettend blij met deze samenwerking. Hierdoor kunnen onze bewoners (eventueel met familie), die niet vaak een museum bezoeken, kosteloos een fijne en gezellige dag beleven. Daarnaast steunen wij het museum met een bijdrage voor het onderhoud van de historische reddingboten en het behoud en uitbreiding van de collectie. Een win-winsituatie!’

Het initiatief is tijdens de coronaperiode ontstaan. Twee bewoners van locatie De Groene Vecht werden door het Reddingmuseum uitgenodigd om een bezoek te brengen aan het museum. Er was toen al afgesproken dat alle bewoners van De Groene Vecht een gratis bezoek aan het Reddingmuseum konden brengen. Dit initiatief werd enthousiast ontvangen en tot nu heeft het Reddingmuseum al rond de 30 bewoners mogen ontvangen. Maar ook bewoners van De Lichtboei staan te popelen om langs te komen. Hierdoor heeft Tellus besloten een sponsorcontract aan te gaan met het Reddingmuseum. Tellus voelt zich sterk betrokken bij Den Helder en de lokale samenleving én ondersteunt het recreatie aanbod in deze gemeente. Het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers is daar een mooi voorbeeld van.