Reddingmuseum ook in 2020 Kidsproof! - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Reddingmuseum ook in 2020 Kidsproof!

gepubliceerd op woensdag 13 november 2019

Op vrijdag 8 november is het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers uitgeroepen tot Kidsproof museum 2020. Meer dan 4.000 museuminspecteurs hebben de afgelopen periode verschillende Nederlandse musea geïnspecteerd en voorzien van een cijfer. Met een gemiddeld cijfer van een 8,8 zijn de museuminspecteurs overtuigd dat het Reddingmuseum een van de leukste musea voor kinderen zijn.

Met de inspectie mogen de Museuminspecteurs, kinderen tot 12 jaar uit het hele land, een cijfer geven voor verschillende onderdelen. Ze kunnen aangeven wat ze van de activiteiten vonden, of ze iets nieuws hebben geleerd, of de medewerkers aardig waren en wat ze zelf aan het museum zouden veranderen. Deze feedback kan door het Reddingmuseum worden gebruikt om zo nóg beter aan te sluiten op de wensen van haar publiek.

Het Kidsproof predicaat mag het museum gedurende heel 2020 met trots dragen.