Reddingmuseum ondersteunt KiKaRoW - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Reddingmuseum ondersteunt KiKaRoW

gepubliceerd op maandag 11 maart 2019

KikaRoW zal in het voorjaar/zomer 1.400 km gaan roeien door Nederland, het “rondje NL”. In 14 weekenden wordt er van roeivereniging naar roeivereniging geroeid om zo geld op te halen voor de strijd tegen kinderkanker en het verbeteren van de kwaliteit van leven van de overlevenden.

Het is de bedoeling om aan het einde van de tocht € 500.000 binnen te hebben gehaald. De opbrengst gaat naar het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie met de focus voor de LATER-studie. Deze studie richt zich op de effecten van de behandelingen van kinderkanker.

Het Reddingmuseum is door de organisatie gevraagd om mee te werken aan dit prachtige initiatief. Het Reddingmuseum heeft besloten om belangeloos de historische reddingboot Tjerck Hiddes aan te bieden met bemanning. De Tjerck Hiddes zal als volgboot fungeren om de veiligheid van de deelnemers te waarborgen. De start is op 13 april te Uithoorn.

Voor meer informatie over KiKaRoW rondje NL kunt u naar de website.