Oktober omgedoopt tot kindercultuurmaand - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Oktober omgedoopt tot kindercultuurmaand

gepubliceerd op vrijdag 27 september 2019

Dit jaar is oktober omgedoopt tot dé kindercultuurmaand! Daarmee hebben diverse culturele instellingen de handen ineengeslagen om het rijke cultuuraanbod voor kinderen onder de aandacht te brengen. Op de website kidskiezencultuur.nl wordt het brede aanbod in de schijnwerpers gezet. Ouders en grootouders kunnen de website als tool gebruiken om te zien wat er te doen is in de omgeving.

Naast de lancering van deze nieuwe website maakt de Kinderboekenweek én de herfstvakantie de oktober kindercultuurmaand compleet. En ook het Reddingmuseum biedt extra activiteiten aan in deze maand.

De Kinderboekenweek wordt op een spetterende manier geopend met het Kinderboekenweekfeest. Verschillende culturele instellingen in Den Helder hebben gezamenlijk een feest georganiseerd in de Stadshal van De Kampanje. Naast leuke activiteiten kunnen kinderen meedoen aan een boekenruil en kunnen ze een lekker ijsje komen eten.

Het Reddingmuseum sluit oktober af met een knal in de herfstvakantie. In deze week staat het thema “voertuigen” centraal en worden meerdere activiteiten georganiseerd. Gedurende de hele vakantie kun je een boot of strandauto van de Reddingsbrigade in elkaar knutselen, is er een speciale speurtocht en kun je op woensdag 23 oktober meedoen met een wedstrijd waarbij je je eigen reddingboot in elkaar knutselt en te water laat.

Genoeg te doen deze maand!