Musea mogen per 1 juni weer open - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Musea mogen per 1 juni weer open

gepubliceerd op vrijdag 8 mei 2020

Het kabinet kondigde onlangs aan dat per 1 juni de musea onder bepaalde voorwaarden weer open mogen. Het Reddingmuseum is hier natuurlijk dolblij mee! We zijn nu druk bezig met het uitwerken van een plan en het formuleren van protocollen om aan deze voorwaarden te voldoen. Wij volgen hierin de richtlijnen van de overheid en het RIVM tegen verspreiding van het coronavirus.

Dit heeft tot gevolg dat de belevenis voor de bezoeker enigszins verandert, maar ook het werk van onze vrijwilligers. Hoe? Hierover zullen we binnenkort communiceren via onze communicatiekanalen, zoals de website. De veiligheid en gezondheid van bezoekers, vrijwilligers en werknemers staat nog steeds voorop.