Het Reddingmuseum is weer Kidsproof bevonden! - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Het Reddingmuseum is weer Kidsproof bevonden!

gepubliceerd op dinsdag 17 november 2020

Ook dit jaar is het Reddingmuseum weer verkozen tot Kidsproof museum! Gistermiddag kondigde de Museumvereniging dit aan tijdens de online uitreiking van de Kidsproof Awards. Het afgelopen jaar hebben kinderen inspecties ingevuld na een bezoek aan het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers. De waardering was hoog. Een 9 was het eindrapportcijfer van de museuminspecteurs. Dit betekent dat ons museum als zeer kindvriendelijk wordt ervaren.

Museum Helmond mag zich het komend jaar hét Kidsproof Museum 2021 van Nederland noemen. Het Reddingmuseum is het enige museum in de Kop van Noord-Holland die dit jaar het predikaat kidsproof van de museumvereniging ontvangt. Iets waar wij natuurlijk super trots op zijn!

Kidsproof musea

Ieder jaar roept de Museumvereniging kinderen op om musea te bezoeken én deze te beoordelen. Ondanks de coronacrisis weten Nederlandse musea de jongste generatie goed te bereiken: meer dan 10.000 inspectierapporten werden ingevuld door ruim 3.500 jeugdige inspecteurs. Kinderen mogen als echte Museuminspecteurs hun mening geven over tal van zaken zoals de kwaliteit van de tentoonstellingen en of ze nieuwe dingen hebben geleerd. Daardoor mogen in totaal 52 musea, verspreid over het hele land, een heel jaar lang het predikaat Kidsproof voeren. Een overzicht van alle 52 Kidsproof musea vind je www.museumkids.nl.