Het Nationaal Reddingmuseum start haar eerste crowdfundingsactie - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Het Nationaal Reddingmuseum start haar eerste crowdfundingsactie

gepubliceerd op dinsdag 26 juli 2022

Help jij ons met het terugverdienen van het harde, maar liefdevolle werk dat onze vrijwilligers in het herstel van motorreddingboot Abraham Fock hebben gestoken?

Het Reddingmuseum is vandaag, op 28 juli haar eerste crowdfundingsactie gestart. Hierbij lift het museum mee op het crowdfund platform van de KNRM. De eerste wens van het Reddingmuseum is het terugverdienen van de restauratie van motorreddingboot Abraham Fock.

Zoals vele anderen in de sector, ziet ook het Reddingmuseum de negatieve gevolgen van de coronapandemie. Dit betekent dat wij op zoek moeten naar, voor ons, nieuwe manieren om gelden aan te trekken voor het behoud van het museum, de collectie, maar vooral onze vrijwilligers en medewerkers.

De Abaham Fock is één van de historische reddingboten die sinds 2020 in handen is van het Reddingmuseum. Tijdens dienstjaren is de reddingboot in totaal 45 keer uitgevaren en redde hierbij 17 mannen, een vrouw en een kind. Dit maakt de Abraham Fock ook tot een belangrijk onderdeel van de historische museumcollectie.

Met het opzetten van de pagina en de actie heeft het museum hulp gekregen van de KNRM. Via het succesvolle crowdfund platform van de KNRM lift het museum mee met alle KNRM stations die ook hun omgeving inschakelen om een wens of doel te realiseren.Doneren kan via https://reddingmuseum.samenvoorknrm.nl/project/restauratie-abraham-fock