De Kustwacht maakt ons verhaal compleet - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

De Kustwacht maakt ons verhaal compleet

gepubliceerd op donderdag 27 juni 2019

Op 26-06-2019 heeft het Kustwachtcentrum officieel de overdracht gedaan van hun oude desk. De desk die aan het museum is geschonken heeft tot 2019 dienst gedaan. Het Kustwachtcentrum is recent verbouwd, waardoor de oude desk beschikbaar kwam. Vanaf deze ‘meldkamertafel’ zijn honderden noodoproepen in behandeling genomen, geregistreerd en afgehandeld. En uiteindelijk dus mensen gered. In het museum wordt bij de desk een korte film getoond met de uitleg over de Kustwacht. Wat gebeurt er als een noodmelding binnenkomt tot de samenwerking met de reddingboten van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Ook wordt meer uitgelegd over de Kustwacht zelf.

Vanuit het Reddingmuseum zijn wij trots op deze mooie aanwinst in het museum. Met de komst van de desk uit het Kustwachtcentrum in Den Helder is de ontbrekende schakel aan de collectie van het museum toegevoegd, namelijk de start van alle reddingen.

De desk heeft een mooie prominente plek gekregen in het museum, dus kom langs om deze aanwinst van het museum te bekijken!