Communicatie tijdens de zomervakantie - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Communicatie tijdens de zomervakantie

gepubliceerd op vrijdag 5 juli 2019

Kom tijdens de zomervakantie naar Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers voor meer dan alleen een leuk museumbezoek. Rondom het thema Communicatie worden verschillende workshops in het museum georganiseerd, waarbij het hele gezin meer kan leren over verschillende communicatiemiddelen. Kom bijvoorbeeld naar de workshop waarbij je zelf een seinsleutel kunt maken voor het doorseinen van morse of een workshop over het communiceren van een woord of naam door middel van vlaggen. De experts staan te popelen om de workshops te geven. Zij weten de antwoorden op al jouw vragen!

Het Reddingmuseum heeft speciaal voor de vakantie een nieuwe speurtocht gemaakt, waarmee je een prijs kunt winnen. Kom langs voor onze knutseldagen en ga mee op een gratis familierondleiding over communicatiemiddelen op zee.

Voor de warme zomerdagen biedt het museum ook dit seizoen een rondvaart aan door de binnenhaven van Den Helder. Tijdens wat verkoeling op het water, vertellen de schippers meer over de omgeving waar je langs vaart.

Alle activiteiten worden tussen 8 juli en 1 september georganiseerd. De exacte data zijn terug te vinden op de website van het Reddingmuseum: www.reddingmuseum.nl/activiteiten en onze Facebookpagina.