Coronamaatregelen in het museum - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Coronamaatregelen in het museum

De regering heeft weer nieuwe coronamaatregelen aangekondigd die van invloed zijn op een bezoek aan musea. Deze maatregelen gelden ook voor het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers. Gelukkig kunnen we weer open en is een bezoek aan ons museum nog altijd een veilige, leuke en interessante belevenis.

Nieuwe maatregel: het coronatoegangsbewijs

Iedereen vanaf 13 jaar moet een coronatoegangsbewijs én identiteitskaart bij binnenkomst in het museum laten zien. Het dragen van mondkapjes in het museum is verplicht. U krijgt een coronatoegangsbewijs als:

• u 2 prikken hebt gehad,
  • u corona hebt gehad en weer beter bent,
  • u een negatieve test hebt van maximaal 24 uur oud.

Het coronatoegangsbewijs zet u zelf op uw mobiele telefoon. Dat kan met de Coronacheck-app. Ook kunt u een papieren coronatoegangsbewijs laten zien. Hierop staat een QR-code die wij in het museum scannen.

Basisregels

Er zijn een aantal algemene basisregels die voor iedereen geldt:

• houd 1,5 meter afstand van anderen. Dat is veiliger;
  • geef andere mensen geen hand;
  • desinfecteer uw handen bij binnenkomst met de daarvoor beschikbaar gestelde desinfecterende zeep;
  • hoest en nies in uw elleboog.

Tijdsloten

Het Reddingmuseum werkt niet meer met tijdsloten. Dit is ook niet verplicht voor musea. Op vertoon van een museumjaarkaart, KNRM-donateurspas, medewerkerspas KNRM of Jonge Redders pas aan de kassa kun je het museum gratis bezoeken.

Overige

Ontdek het museum thuis

Voor de thuisblijvers heeft het Reddingmuseum op haar website de mogelijkheid gecreëerd om het museum vanuit de luie stoel te ontdekken met mooie films van reddingboten, leerzame vlogs en knutselactiviteiten voor kinderen die ze thuis kunnen doen. Bekijk ‘Ontdek het museum thuis’ .