Audiotour op Willemsoord voor volwassenen - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Audiotour op Willemsoord voor volwassenen

Het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers is onderdeel van Willemsoord, een voormalige scheeps- en onderhoudswerf die begin 19de eeuw tot eind 20ste eeuw gebruikt werd door de Koninklijke Marine. Op dit terrein liggen vele oude verhalen verscholen. Het is een haven en rustplaats voor vele historische schepen, zo ook voor de vloot van het Reddingmuseum. Met deze audiotour die buiten het museum start ontdek je de rijke geschiedenis van dit terrein en haar bewoners, de vele oude schepen die hier aangemeerd liggen. Een prachtige stukje Helders cultureel erfgoed komt hier tot leven.

Je kunt deze audiotour verkrijgen aan de balie van het museum of door een ticket te kopen via onze online ticketshop. Na de betaling krijg je via de mail instructies om een app te downloaden waarmee je op je eigen mobiele telefoon de audiotour kunt beluisteren. Dus ook als het Reddingmuseum dicht is kun je gebruik maken van deze audiotour.

Het startpunt van de audiotour is bij de ingang van het Reddingmuseum en Theater de Kampanje. Hier vind je ook een QR-code die je kunt scannen met je telefoon en rechtstreeks naar de online ticketshop leidt. Je kunt ook al thuis een ticket kopen voor de audiotour. Verdere instructies voor gebruik staan vermeld op de ticket.