Audiotour in het museum voor volwassenen - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Audiotour in het museum voor volwassenen

Beleef de verhalen van het reddingwezen met deze gratis audiotour van het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers. De tour leidt je langs een aantal van onze mooiste objecten uit de collectie. Leer zo de spannende geschiedenis van het reddingwezen in Nederland.

Verhalen van de zee

Hoor met welke middelen en veiligheidsmaterialen redders vroeger werkten. De audiotour neemt je mee naar het strand, de woeste zee en laat je kennis maken met een paar legendarische redders van vroeger. Ook kom je langs vele van de historische reddingboten. Details van alle objecten worden uitgelicht, waardoor de tijdlijn waarbinnen het reddingwezen zich heeft ontwikkeld vanaf 1824 zichtbaar wordt.

De audiotour is verkrijgbaar bij de balie van het museum.