Maak je eigen Tikkit Talk vlog - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

Maak je eigen Tikkit Talk vlog

zondag 10 mei 2020 Let op: dit evenement is al geweest.
09.00 tot 16.00 uur

Presenteer de leukste weetjes en feitjes van het reddingwezen!

Over veiligheid op zee en langs de kust is meer te vertellen dan je denkt! Wist je bijvoorbeeld dat de Nederlandse reddingboten in de Tweede Wereldoorlog neutraal waren? Dit betekende dat ze iedereen konden redden zonder verschil te maken of het bijvoorbeeld een Duits schip of een Nederlands schip was. Maar hielden de schippers van de reddingboten zich wel netjes aan de regels tijdens de oorlog? Reddingboten als de Insulinde en de Twenthe dragen hierdoor heel wat geheimen met zich mee!

Tijdens de Nationale Museumweek kom je achter allerlei leuke weetjes en feitjes van het reddingwezen op onze website. Jij mag als een echte expert een presentatie houden over jouw favoriete verhaal of pronkstuk door je eigen Tikkit Talk vlog te maken.

Wil jij de geheimen ontrafelen? Neem contact op via educatie@reddingmuseum.nl en wij sturen al wat spannende verhalen jouw kant op.

Doe je mee?
Maak thuis een Tikkit Talk vlog over het pronkstuk reddingboot de Insulinde of reddingboot Twenthe.
Een video van max. 5 minuten. Hier vind je tips.
Klaar? Stuur je Tikkit Talk vlog hier op naar Museumkids.

Door het inzenden van je vlog kun je een VIP dag in een museum winnen! En als je wilt een verfilming van je Tikkit Talk in het museum. Wij helpen je in de voorbereiding en zorgen ervoor dat je iedereen omver blaast met jouw verhaal. En nog een voordeel? Je eerstvolgende spreekbeurt heb je alvast klaar!

Tikkit Talk is voor kinderen tot en met 12 jaar.

Pronkstuk reddingboot Insulinde
Pronkstuk reddingboot Twenthe