De vuurtoren die alles zag - Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers Den Helder

De vuurtoren die alles zag

dinsdag 9 april 2019 Let op: dit evenement is al geweest.
Van 10:00 tot 17:00 uur

Vanaf 8 april is de tentoonstelling “De vuurtoren die alles zag” te bezichtigen in het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers. Deze reizende tentoonstelling is ook te zien geweest in verschillende musea in Europa en nu dus ook in het Reddingmuseum. Deze prachtige tentoonstelling laat onder andere verbluffende foto’s zien van vuurtorens van uit heel Europa. Fotograaf H. van der Spek (oud vuurtorenwachter & opstapper) heeft een reis van meer dan 20.000 km afgelegd om alle vuurtorens persoonlijk te fotograferen.

Bij alle foto’s worden aangrijpende verhalen, verrassende mythes en verbazingwekkende gebeurtenissen verteld die gebeurd zijn rondom de desbetreffende vuurtorens. Of je komt voor de prachtige foto’s of interessante verhalen, de tentoonstelling is zeker de moeite waard om te bekijken!

De tentoonstelling is tot 1 september te bezichtigen in het Reddingmuseum (de kosten zijn de entreeprijs).

De vuurtorens  hebben allemaal hetzelfde doel, maar zien er allemaal verschillend uit